Zásoby

Autor: Gabriela Pasztorová | 26.10.2015 o 21:50 | Karma článku: 4,13 | Prečítané:  243x

Dnes malá prezentácia mojej špajze, chladničky, mrazničky- v skratke by som Vám chcela povedať, ktoré suroviny u mňa doma nesmú chýbať. Možno by som ešte spomenula, že všetko, čo sa dá nakupujem v akcii, hromadne, nech je zásoba. 


Začnem teda chladničkou. Šunka- kupujem tú s najväčším obsahom mäsa, takisto ako párky, v tomto je pre mňa jasný víťaz Lidl. Syry - tie plesnivé ako napr. Camembert, Hermelín jedávam zriedkavo(  zabalím si ich do alobalu, opekám krátko na suchej panvici, podávam ku šalátu); Syr v celku, napr. taký balený Eidam sa tiež vždy zíde, keď si zmyslíte niečo zapiecť, alebo si ho len proste nakrájate na tanier k večeri; Takisto Balkánsky alebo Feta, rýchlo podrobiť do teplého jedla alebo k studenej večeri. No a potom ešte syry priamo z naších lúk, kupujem od miestnych, ovčí a kozí. Raz za čas si doprajem aj parenicu. Cottage cheese: je jedno či biely najlacnejší alebo ochutený od Raja, hodí sa ku všetkému. Nátierky- teraz myslím tie hotové- isto treba podporiť našu spoločnosť Alfa Bio a jesť tieto fajné rastlinné nátierky( pre mňa sú top Tataráčik, Škvarková, Pažítková), ktorá momentálne zažíva krízu. Ďalej smotanová Linessa z Lidla s nízkym obsahom tuku. Od Linessy kupujem aj šunky a ovocné jogurty, s nízkym obsahom tuku, taktiež v Lidli. Tofu- od Alfa Bio - dá sa použiť do rizota, namiesto mäsa, na panvicu so zeleninou, do nátierky, šalátu alebo len tak surové. Mlieko: kravské pijem akékoľvek, nezáleží mi na podiele tuku, acidko sa snažím nízkotučné a neochutené- je to rýchla desiata alebo olovrant, kupujem aj kozie mlieko jogurtové s probiotickými kultúrami. Jogurty jem hlavne biele, topka sú grécky, selský a tiež kozí alebo ovčí. Zelenina a ovocie: mám dosť chaos v tom, čo sa má skladovať v chladničke, a čo v špajzi, ale v mojej chladničke nájdete isto citróny( ráno voda s citrónom nalačno musí byť), banány, sem tam nejakú broskyňu alebo pomaranče, mandarínky, grepy a avokádo ( prišla som mu na chuť len pred pár mesiacmi). Zo zeleniny brokolica, karfiol, cuketa, baklažán, šalátová uhorka alebo poľná, nejaká hotová šalátová zmes alebo rukola. Samozrejme zeleninu a ovocie treba kupovať podľa sezóny. Kečup- kupujem od Hellmann’s sladený stéviou alebo Bio. Tahini- sézamová pasta na prípravu Hummusu. Z rýb istotne údené, a to makrela a losos. Toľko moja chladnička.
Mraznička: zamrazujem sezónne ovocie a zeleninu, aby keď naň príde chuť, tak prídem na hotové. Jahody, čučoriedky, tekvica, cuketa,...mrazenú zeleninku si aj kupujem: rôzne mixované panvice, fazuľové struky, hrach. Mäso: veľa mäska mám domáceho baranina, kačka, sliepky a zajace na polievku, na pečenie. Hovädzinu používam na polievku( prednú a rebrá), a ak natrafím na pekný kúsok  sviečkovej v mäsiarni, spravím z nej steaky. No a samozrejme kuracie prsia, stehná, krídla všemožne využiteľné. Z rýb losos, kapor a krevety.
Špajza, alebo ak chcete komôrka: Som naučená jesť domáce zaváraniny: kyslé uhorky, kápia, čalamáda a bulharský šalát, ani jedno nezaváram ja, postará sa o mňa obgenerácia, ktorá do všetkých týchto dobrôt sype kryštálový cukor. Aj napriek konzumácií týchto vecičiek sa mi podarilo dať dole dve desiatky kíl a ešte trošku viac- nemusíte sa obmedzovať vo všetkom- a okrem toho je to vraj dobre na trávenie. A vôbec, kto má stále jesť čerstvú zeleninu? Konzervy: tuniak, treščia pečeň, paradajkový pretlak / pyré, olivy, chilli con carne, atď. Oleje používam iba olivový a kokosový, na tie ostatné sa chystám. Ocot obyčajný, jablkový. No a v špajzi mám aj sladké zemiaky, mrkvu, petržlen, zeler, kaleráb, cesnak, cibuľu( aj červenú), cvikľu, a momentálne pár tekvíc. Ovsené vločky aj jemné, aj klasické. Ryžu naturálnu a basmati, sem-tam jasmínovú. Momentálne ryžu dosť nahrádzam quinoou. K vývaru si zaváram ryžové rezance, dajú sa použiť aj ako prílohy, sú všestranné. Shirataki- cestoviny z rastliny konjac, obsahujú minimum kalórií a žiadne sacharidy, dajú sa kúpiť v rôznej podobe: špagety, rezance, ryža, lasagne, a ja ich kupujem cez e-shop. Ale cestoviny používam aj také obyčajné celozrnné. Zo strukovín šošovicu, cícer a rôzne druhy fazule. Keď nemám chuť na mäso, nahrádzam ho sójovými kockami. Oriešky v rôznych mixoch aj so sušeným ovocím, ktoré sa snažím kupovať nedosladzované, a keď už tak napr. kokosovým cukrom. Taktiež som prišla na chuť goji( kustovnici čínskej) , ktorá má tiež veľmi veľa zdravých benefitov. Pochutiny: tak určite soľ morská alebo himalájska; cukor nepoužívam, keď si chcem niečo osladiť používam med a stéviu; čierne mleté korenie, aj celé a nové; paprika od sladkej cez štípľavú, kajenskú až po sušené feferóny; šafran- vo vývare spraví príjemnú hrejivú chuť; rasca; pažítka; petržlenová vňať, strúhaný zázvor; škorica celá aj mletá; bazalka; oregano, tymián; granulovaný cesnak; korenie na ryby; bujóny a vegeta obyčajné, žiadne bio. Tiež sa tu nájde mak a kokoska, ovsené a a pšeničné otruby. A to je asi tak všetko. 
Dúfam, že som Vás teda niečim inšpirovala, aj keď sama už niekedy neviem, čo by som v kuchyni vymyslela a o aké suroviny by som obohatila stereotypné jedla.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.


Už ste čítali?